30 listopada 2016

12 kroków do lepszego życia


Od pewnego czasu interesuję się zagadnieniami z zakresu poprawy jakości życia. Zmiany złych przyzwyczajeń oraz wyrabiania nawyków, które pozwolą mi zachować zdrowie i dobry nastrój, a tym samym zwiększą radość płynącą z życia. Dzisiaj przygotowałam krótki spis zachowań, które w łatwy sposób możesz wprowadzić do swoich codziennych zajęć, tym samym poprawiając jego jakość.



 Wstań wcześniej

 Trochę nie pasuje do kategorii "po przebudzeniu", ale wiadomo o co chodzi. Może komuś przyjść do głowy, że fajniej jest się wylegiwać do południa niż zrywać z kurami, ale uwierzcie - poranki to coś niesamowitego, a zyskanie kilku dodatkowych godzin w ciągu dnia pozwala na wykonanie większej liczby zajęć. Znacznie wpływa to na naszą produktywność, a także pozwala na spokojne przygotowanie się do wyjścia do pracy, szkoły czy umówione spotkanie. Naprawdę, bardzo polecam!

Wypij szklankę wody

Po całej nocy nasz organizm potrzebuje nawodnienia, więc szklanka wody dobrze mu zrobi. A jeszcze lepiej ciepła woda z cytryną, która pomoże oczyścić organizm, przyśpieszy metabolizm i poprawi jakość skóry. Także, pij na zdrowie!
Zaplanuj dzień

 Zapisz na kartce, w telefonie, kalendarzu, kilka zadań, które chcesz dzisiaj wykonać. Taka lista pomoże Ci w ich realizacji, dzięki czemu spędzisz swój dzień znacznie aktywniej.


Znajdź chwilę dla siebie

Podczas porannych zadań warto znaleźć chwilę dla siebie, by w spokoju nastroić się na nowy dzień. Usiądź w ulubionym fotelu z kubkiem herbaty, wypij kawę wpatrując się w zaspaną Warszawę lub spędź kilka chwil słuchając ulubionej muzyki. Ważne, by to, co robisz pomogło Ci w dobrym nastawieniu się na resztę dnia.



Spędzaj czas z ludźmi, z którymi dobrze się czujesz

Oczywiści nie zawsze zależy to od Ciebie, np. w szkole czy w pracy, jednak kiedy wybierasz sobie towarzystwo to niech będą to ludzi, z którymi spędzony czas nie będzie stracony, a ich obecność nie sprawi, że będziesz miał chęć jak najszybciej wrócić do domu. Unikaj ludzi, których będą cieszyć Twoje porażki i niepowodzenia, a skupiaj się na tych, którzy mogą dać Ci wsparcie oraz będą potrafili cieszyć się z Twoich osiągnięć.

Zjedz jakieś jabłko

Oczywiście równie dobrze może być to banan, papryka czy marchewka. Ogranicz mniej wartościowe przekąski i wprowadź do swojego jadłospisu bogactwa, jakie daje nam natura. Twój organizm Ci się za to odwdzięczy!



Znajdź czas na czytanie

Nawet niech to będzie kilka minut. Przeczytanie paru stron w ciągu dnia, przez miesiąc może zebrać się w całą książkę, Choć może być to również ciekawy artykuł, fragment jakiejś przemowy, no nie wiem - cokolwiek, etykietka na koncentracie pomidorowym (a może lepiej nie, ja bym się bała tego czytać). Wzbogacisz swoje słownictwo, dowiesz się czegoś nowego, a także pomoże Ci to w formułowaniu własnych myśli.

Poświęć chwilę na aktywność fizyczną

Nie musi to być od razu cały maraton. Na początek dobre będzie i 10 minut rozciągania. Szczególnie ważne jest to przy siedzącym trybie życia. Porób kilka skłonów, przysiadów, wybierz schody zamiast windy, a w ciepły dzień wsiądź na rower. Natychmiast zauważysz zmianę w swoim nastroju!



Przewietrz pokój

Na kilkanaście minut przed snem otwórz okno i pozwól wypełnić się swojej sypialni świeżym powietrzem. (No chyba, że mieszkasz w Krakowie, wtedy bym to jeszcze przemyślała). Sen w przewietrzonym pomieszczeniu będzie znacznie przyjemniejszy, a także przyjdzie Ci dużo łatwiej. 

Bądź offline

Kiedy cały dzień jesteś w kontakcie ze społeczeństwem, to w trakcie przygotowania do snu spróbuj się od tego odciąć. Wyłącz komputer, po nastawieniu budzika odłóż telefon na szafkę i spróbuj przez chwilę pobyć w miejscu, w którym aktualnie się znajdujesz, bez nieustannego przymusu bycia ze wszystkim na bieżąco. Uwierz, światu się nic przez to nie stanie, a Tobie pozwoli się to odprężyć i odpocząć od całodziennego natłoku, często zbędnych, informacji.

Poświęć chwilę na medytację lub modlitwę

Nie musi być to oczywiście typowa modlitwa czy medytacja (chyba, że taka forma najbardziej Ci odpowiada), mam na myśli chwilowe skupienie umysłu na sprawach ważnych, które należy rozważyć w chwili ciszy lub po prostu nie myśleć o niczym i cieszyć się chwilą ukojenia. Oczyść umysł z niepotrzebnych myśli i pozwól sobie na chwilę oddechu.

Pomyśl o tym, za co możesz dzisiaj być wdzięczny 
W pewien sposób wiąże się to z poprzednim punktem, lecz szczególnie kwestię wdzięczności chciałam wyróżnić. Przeanalizuj mijający dzień i pomyśl za co możesz być tego dnia wdzięczny i ciesz się tym. Ładna pogoda, dobry humor, miły komplement, wyjątkowo smaczna drożdżówka w pobliskiej piekarni, a może uśmiech przypadkowej osoby w trakcie drogi do domu? Podziękuj Bogu, Losowi, Życiu, Światu, że Cię tą chwilą małego szczęścia obdarzył i bądź za nią wdzięczny.

Oto 12 nawyków, które mogą poprawić jakość Twojego życia. Sama staram się je praktykować, dzięki czemu życie przynosi mi znacznie większą radość. Nie wymagają one zbyt dużego wysiłku, choć oczywiście nie każdemu łatwo będzie je wpisać w codzienny harmonogram, są one jednak dobrym początkiem do wprowadzania stopniowo coraz większych zmian, które mogą uczynić Twoje życie takim, o jakim marzysz.

A może macie jakieś swoje porady i propozycje dotyczące zdrowych nawyków? Chętne o nich poczytam. Śmiało dzielcie się nimi w komentarzach, do czego gorąco zachęcam!

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam czytac takie motywujące posty. :)
    Chciałabym aby moje poranki wyglądały tak jak je opisałas, może w koncu uda mi sie to zrealizowac. :)
    http://inga73.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post, naprawdę. I jaki mądry. Dobrze piszesz, bo wielu ludzi popełnia banalne błędy w ciągu dnia, nawet ich nie zauważając, a później zachodzą w głowę, dlaczego mają problemy ze snem, z dobrym samopoczuciem, że zdrowiem, organizacją itp. A wystarczy zmienić tylko kilka szczegółów i od razu będzie lepiej. Pozdrawiam, Magdalene.

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto dodać,że czasem są też wyjątki,które również mogą być dobre. Np. z tym wstawaniem wcześniej - ogólnie zgadzam się - dobry nawyk. Ale niejednokrotnie jak ktoś musi wstawać rano to mając dzień wolny będzie jednak wolał poleniuchować niż mimo wszystko wstać wcześniej. A planowanie dnia - może tylko jako dodatek,bo raz,że plany mogą szybko się zmienić z jakiegoś powodu i można się pogubić a dwa, jak się za dużo i za bardzo planuje to życie może stać się nudne ;) Ale oczywiście bardzo fajne kroki,które mniej lub bardziej prowadzą do lepszego życia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny poradnik, wiele z wymienionych przez Ciebie punktów stosuję w codziennym życiu, ale niektóre są całkiem nowe. Muszę zdecydowaniu skorzystać z porady o "byciu offline" przed snem, to może okazać się rzeczywiście relaksujące. Super pomysł na post, niezwykle oryginalny! Pozdrawiam.
    http://pogusiowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post jak i cały blog :) obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post!
    Uwielbiam takie motywujace posty.
    Sama sie staram zeby u mnie bylo ich jak najwiecej.
    Napewno wielu osobom przydadza sie te rady.
    Ja nie wyobrazam sobie niezaplanowanego dnia. Inaczej polowy rzeczy nie zrobie haha
    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    http://olgv-kos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. złote rady, może niektóre wprowadzę w swoje życie

    http://dressupwithpatt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie proste rady, a naprawdę wiele zmieniają. Najtrudniej jest mi chyba przejść na tryb "offline", bo przecież jest tyle blogów i książek do czytania oraz zdjęć i filmów do obejrzenia! Jednak postaram się popracować nad tym.
    MÓJ BLOG 💘

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie wstałam i przewietrzyłam pokój i zdecydowanie musze znaleźć kilka chwil na jakieś ćwiczenia

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawyki ciężko się zmienia, dlatego wymienione przez Ciebie punkty wydają się być oczywiste i banalne, ale jestem pewna, że w momencie wprowadzenia ich w życie pojawią się jakieś "ale" i inne trudności natury ludzkiej. Dlatego dziś będę offline, a jutro wstanę wcześniej :) małymi kroczkami do przodu.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie największe problemy są z tym wczesnym wstawaniem :) nie potrafię, nie radzę sobie z tym a poza tym lepiej mi się pracuje późnym wieczorem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialny post :D Niektóre z nich stosuje na co dzień, ale niektórych oczywiście nie.
    Fakt jest taki, że nawyki strasznie ciężko zmienić, ale nie jest to niemożliwe - wystarczy chcieć :)

    http://bartekskrajnowski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkie rady są cenne i warto z nich skorzystać :) Byle żeby wstać z dobrym nastawieniem na nowy dzień :D Pozdrawiam ♥
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post, chyba powinnam sobie wydrukować te obrazki ;)
    Pozdrawiam,
    Urban Vagabond

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatne porady, ale czasami ciężko jest je wprowadzić w życie. :)

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawe, ale u mnie nie ma szans na wstawanie choćby 5 minut wcześniej niż mam budzik. Zawsze wstaje na styk, często maluje się już w pracy, albo po zaparkowaniu auta na parkingu i nic mnie nie zmusi do wstania dobrowolnie nawet 5 minut wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  17. Celne porady!
    Najważniejsze to znaleźć czas dla siebie i na zwolnienie szalonego tempa.
    Jak uda nam się opanować tę sztukę, reszta powinna pójść z górki :)
    Już od kilku miesięcy praktykuje większość tych porad i wiecie co?
    Najtrudniejsze dla mnie to "zjeść jabłko" :) a niby banalne :P
    Zapraszam do siebie! Również podobne wpisy i porady
    https://twojamojakazda.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny post. Cały blog zapowiada się niezwykle ciekawie, będe napewno śledzić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Mnóstwo z tych rad robię, jedynie rano wodę zamieniam na kawę, a wieczorem nie wietrzę pokoju bo jest zimno, haha :) To się zmieni od wiosny, serio! :D pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń